domingo, 21 de febrero de 2010

LA LLUM DEL MEDITERRANI

El mati es incriblement lluminós,la cosa esta entre pujar a L' Albiol o Puigcerver,com es molt tard, mes de dos quarts de deu,penso que la millor opció es Puigcerver,realment  lo que vull es  disfrutar de bones panoramicas.
Salou-Riudoms-Les Borges del Camp-L'Alforja-Puigcerver-Coll de la Teixeta-L'Argentera per el GR-Duesaigues-Riudecanyas-Montbrio-Vinyols-Salou. 69km
senderó agricola de Riudoms a Les Borges

El tram de Les Borges fins agafar el cami de L'Alforja es per a mi el pitjor,si es fa per la riera les rodas es claven en la sorra i si es per carretera ,la velocitat dels cotxes  imposa respecte,jo faig mitad i mitad.



Alforja. El color del cel no esta retocat



La Creu de Formatge

La pujada  a Puicerver desde Alforja te dos trams diferents;el primer fins La Creu de Formatge alterna pista de terra i ciment amb molta pendent i es bastant descuberta,el tram desde la Creu fins l'ermita, el cami transcorre per un paratje boscos,tot de terra i amb menys pendent.


Santuari Mare de Déu de Puigcerver, l'aspecte humil de l'edifici  amaga una construcció interior força ineresant. La previlegiada ubicació ens permet gaudir d'unes impresionans panoramiques del Baix Camp i el Tarragonés

Vista de la costa desde l' ermita
un mirador perfecte.

Segueixo pel GR en direcció a la Teixeta pels molins i a pocs mts de l'ermita tinc una desgradable sorpresa,em trobo al devant una barrera i un lletrero que impedeixen el pas.
Suposo que els propietaris dels aereogeneradors jo diria que ,no tenen prou en convertir un magnific sendero GR en una autopista, que a mes a mes privatitzan .No cal dir que vaig pasar igualment.





El Montsant desde el Collet dels Feixos

El pantá i el pont de Duesaigues

Una de les ventatges que te el sortir d'excursio en plan tranquil es que veus coses i detalls que quan vas una mica cremat,no t'enteras,com per exemple la placa -recordatori dedicada a un ciclista colocada en una roca en el GR de L'Argentera o el reflex de la serra en un bassol


L'Argentera.

Vaig amb molta calma  i se esta fent tard,he fet moltisimes fotos  ,m'ha pasat el temps  com no res i començo a tenir gana,es a dir; llonganiça ,pa amb tomaquet,arbequines i vi amb gaseosa al Cunirri en Duesaigues.Feia molt de temps que no menjaba un pa tan bo,per aixo em veig obligat a fer li un petit homenatge fotografic



Volia disfrutar de les panoramiques i ho he conseguit



La llum va deixant pas a les ombres,es hora de tornar a casa.


2 comentarios:

  1. Molt bona entrada, Carles. M'han agradat molt tant les fotos com el text, sí, senyor. Això és fer autèntica BTT... Això és vida. ;-)

    Salut, company!

    ResponderEliminar
  2. Gracies Bea,crec que ja toca compartir alguna sortideta.Salut.

    ResponderEliminar